Це я

Позакласна робота



Конкурс «Міс математики» (5-7 класи)
 Мета: формувати вміння учнів застосовувати набуті знання для розв’язування задач і вправ в нестандартних ситуаціях. Сприяти активізації розумової діяльності, виникненню внутрішніх мотивів навчання.
Розвивальна: розвивати і поглиблювати знання та інтерес учнів до математики, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети.
Виховна: виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їх думки. 

В конкурсі беруть участь дівчата 5 – 7 класів.
Зал приклашений висловами про математику та різними геометричними фігурами.
Висловлювання про математику:
• «Математика – це мова природи» - Д.В.Гіббс;
• «Предмет математики настільки серйозний, що не треба нехтувати можливістю зробити
його цікавим» - Блез Паскаль;
• «Політ – це математика» - В.П.Чкалов;
• «Математика – цариця наук» - К.Ф.Гаусс;
• «Математика – гімнастика розуму» - О.В.Суворов;
• «У математиці є своя краса, як у поезії та музиці» - М.Є.Жуковський;
• «Життя чудове лише двома речами: вивченням математики і навчанням математики» - С.Д.Пуассон;
• «Поза математикою не існує жодної надійної галузі знання, окрім тієї, що виводиться з математики» - Роберт Рекорд;
• «Хімія – права рука фізики, математика – її очі» - М.В.Ломоносов;
• «Натхнення потрібне в геометрії не менше, ніж в поезії» - О.С.Пушкін;
1. Вступне слово вчителя.
Добрий день, шанувальники математики! Сьогодні ми проведемо конкурс “Міс Математика ”.
Математика, як наука виникла в Стародавній Греції в VII-III ст. до нашої ери і в перекладі з древньогрецької означає “наука”, “знання”.
Сподіваюся , що сьогоднішня наша зустріч буде цікавою, пізнавальною, навчальною. Що всі ви виявите максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.
А щоб змагання було чесним
Вибрали журі почесне
Погляньмо разом звами, друзі
Хто буде в цім почеснім крузі
(оголошується склад журі)
  
Всім – добрий день, друзі,
Дівчата й хлоп’ята!
Ми раді у залі
Вас нині вітати!

Відомо усім
(Тут відсутні секрети) – 
В школі різні 
Вивчають предмети
Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо 
Нині вітати?

Гімн математиці.
Сьогодні будемо, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітати
Так можемо гордо і по праву
Ми математику назвати,
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати
Щоб всесвітом оволодіти.
Наука – знайдені алмази:
Вугілля, золото і мідь.
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
Наука – хліб мільйоннотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
Це атом – скорений людині,
Нові потужні русла рік.
Дерзання й пошуки невпинні – 
Це наш великий славний вік.
Наука нам допомагає
Ракети в космос запускати.
І будувати всюдиходи,
Щоб грунт на місяці вивчати.
Це все розвідані орбіти.
На Марсі вимпел наш розцвів.
І на Венеру шлях відкрито – 
Й сюди наш розум долетів
До різних ми наук охочі
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочемо:
Наш математиці уклін! 
  
 Вірш “Математика”
Ти визнана давно главою всіх наук – 
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо будівничого народу.


І.Конкурс “Математичний бій”.
1. Найменше натуральне число ? (один)
2. Назви компоненти при додаванні. (доданок, доданок, сума)
3. Як сказати одним словом   ? (Половина).
4 Скільки кінців має відрізок? (два)
5 Чому дорівнює добуток чисел від 0 до 10? (0)
6. Перевести 3дм в сантиметри. (30см)
7. Найбільше натуральне число. (не існує)
8. Як називається дріб, записаний з допомогою риски? (звичайний)
9.Назвати три числа , сума і добуток яких рівні (1,2,3)
10. Як називається результат віднімання двох чисел? (різниця)
11. Як називається результат ділення двох чисел? (частка)

ІІ конкурс «Сім раз подумай, раз скажи»
1.О першій годині ночі йде дощ, чи можна очікувати сонячну погоду через 48 год?(ні)
2.Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. У якому місяці є число 28? (у кожному)
3. Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 2 десятки? (60 десятків)
4. Розпорядок життя Бабочки такий: половину часу кожної доби літа вона спить, третю частину кожної доби – танцює, шосту частину доби – співає. Решту часу готується до зими. Скільки годин на добу вона готується до зими? (жодної)
5. Колись 25 оловяних солдатиків зробили з олов’яної ложки масою 123г. 24 солдатики були однакової маси та зовні однакові. А 25 –й був одноногий. Його вилили останнім і для другої ноги не вистачило олова. Яка маса 25-го солдатика? (3г, усіх інших – по5 г)

ІІІ конкурс – домашнє завдання
Потрібно було придумати казку з математичними елементами та зробити до неї ілюстрацію. 

IVконкурс - художній
Намалювати їжачка використовуючи цифри.

ПРОСТА АРИФМЕТИКА
Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори,
І питає: — Скільки буде:
Десять поділить на З?
Розв'язать вона не може,
Звісно, знітилась, мовчить...
Вчитель каже: — Так не гоже,
Прості дроби треба вчить!
Хай картоплі є десяток, —
Вчитель далі річ веде,-
Розділи на трьох дівчаток,
То по скільки припаде?
Люда каже: - Зайвий клопіт,
І нащо мені це знать?
Я зварю картоплі горщик,
Натовчу і хай їдять.

 Питання для вболівальників:
• 1. Трійка коней, запряжена в карету, пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь? (15 км)
• 2.  Із зоопарку на пристань відстань між якими 1 км, повели Слона. В цей час від пристані назустріч Слону вибігла Моська. Вона добігла до Слона, тявкнула на нього та побігла назад на пристань, потім повернулася знову і знову, поки Слон не прийшов на пристань. Моська рухалась в 10 разів швидше Слона. Скільки всього кілометрів пробігла Моська? (10 км)
• 3. Катя купила дві кольорові листівки. Подруга спитала, скільки коштує кожна листівка.
«За одну листівку, - відповіла Катя, - я заплатила 3 однакові монети, за другу – 2 такі самі монети, а за обидві – 1 грн.25 коп.» Скільки коштує кожна листівка? (75 копійок і 50 копійок)

V конкурс – «не зіб’юсь»
По черзі називаємо числа починаючи з одиниці, але замість числа 3 та чисел які містять 3 чи діляться на 3 говоримо своє ім’я.
Виграє той хто залишиться.

 VІ конкурс- «Казковий брейн -ринг»
1.Усі ви знаєте українську народну казку «Рукавичка». Скажіть, скільки звірів жило в рукавичці?
(7: ведмідь, кабан, вовк, лисичка, зайчик, жабка, мишка)
2.Скільки було бременських музикантів у одноіменній казці братів Гримм «Бременські музиканти»?
(4: Осел, собака, кіт, півень)
3.У казці «Пан Коцький» є епізод, коли звірі готують обід для пана Коцького. Скажіть, скільки було цих звірів?
(4: ведмідь, кабан, вовк, зайчик)
4. Хто допомагав дідові тягнути ріпку? Скільки їх було разом?
(5: дід, баба,внучка, жучка, кішка, мишка)
5.За яку ціну дід купив козу в казці «Коза –дереза»?
(За три копи)

Поетична хвилинка
ЕДИК-МАТЕМАТИК
Хоч ти смійся, а хоч плач —
Не люблю отих задач.
А чому терплю невдачі?
Чому серджусь на задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узять? —
Та знайшов я спосіб
кращий —
Тільки відповідь читать.
Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав.
На умову не зважаю:
Раз — помножив, два — додав.
Скільки простирадл і ліжок?
Хто там відповіді жде?
До годин додав він кішок
І помножив на людей.
Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать.
Може статись —
дід за внука
Буде менше літ на 5.
До Свердловська місто Сочі
Ближчим є за Камишов.
А один індійський хлопчик
Ніл за вечір обійшов.
А друкарська десь машина
Нам дала 5 тонн вівса...
Що ж ми Едику поставим
За подібні чудеса?
  
VІІ Конкурс “Заморочки з бочки”
Відгадайте загадки.
1. Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні …
     (цифри)
2. Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно …
             (одиниця)
3. На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Нероби собі проблем,
Обережно будь з … 
    (нулем)
4. Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте …
    (задачі)
5. По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія …
    (пряма)
6. Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму – 
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться …
    (лінійка)  
7. В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути …
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник …
    (підручник)

1) За хвилиною – хвилина
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?

 2)Всі добре працювали,
Старались, як могли.
Нема переможених –
Тут всі перемогли.
Бажаю математику
вам вчити добре й далі
Так . щоб лиш дванадцяти
Рябіли у журналі

Слово надається журі
Нагородження учасників
Титулом " Міс Математика" нагороджується...
Титулом " Міс Кмітливість" нагороджується...
Титулом " Міс Арифметика" нагороджується...  
Титулом " Міс Логіка" нагороджується...  


Немає коментарів:

Дописати коментар